motala måndag

Nybakade frallor till frukost. Mums – & jag slapp åka och köpa dem, hihi

Denna dag har jag ju varit i Motala, jag kom ju igår kväll men idag har vi här ”hemma” lagat kräftsoppa som är himmelskt god! Skulle kunna äta flera liter….dock tog det hela förmiddagen men det var det värt och ska du göra kräftsoppa GÖR DENNA!

Vid ett tiden åkte vi in till stan för att äta lunch Lotta, jag, mamma & Håkan. Vi gick en sväng på stan vilken inte är stor eller har något direkt utbud men det var kul att titta då det var det jag kände för det var så länge sedan och se lite motalafolk. Väl åter på udden lagade vi två formar av lasange, vi ska ha med upp till Sälen i helgen då det närmar sig cykelvasan. Om en stund ska jag åka och hämta pojkarna och bege mig över till andra sidan, Hugo har innebandy träning som slutar 19.30 och innan ska jag hämta upp Herman. Ömse sol, vind & regn har vi fått stått ut med samt lägre temperaturer men ändå skönt, hoppas att Sälen kommer visa sig med fint väder from torsdag. Jag hoppar gärna över regnet om jag får välja.

Så här fint var det igår kväll då vi gick en sväng, var också uppe och tittade på bron, vi gick inte ut på den men står man på sidan och tittar så är den rätt grym. Kommer att bli super bra och man kommer att slippa den tunga trafiken genom stan.

20130812-185140.jpg

20130812-185154.jpg

20130812-185227.jpg

Kommentera

