att inte bry mig

Att inte bry om mig själv är det lättaste av allt, att såra mig själv är det lättaste av allt, att inte god ta ett -förlåt till mig själv är det lättaste av allt…..

Men att bry mig om alla andra är bland det lättaste som finns, att göra saker för andra, att säga till dom att de är bra, att be om förlåt till andra är också något som man gör. Men även att ”råka” såra någon annan fast man ibland inte ser att man gör det är både lätt,svårt och hemskt. Att utsätta andra för saker som man inte vill, att göra fel och sedan be om förlåt men ramla igen….räknas det som att man inte bryr sig? Jag tror att jag här måste säga Nej, jag bryr mig trots min fel & mina många brister. -låter det dumt, Ja men det är så det är. En del förstår en del kommer aldrig att göra det, en del kommer att finns kvar andra kommer inte att göra det. Men att ta klivet att se bilden för sig själv behöver inte vara dåligt utan ett steg på rätt väg -om det nu finns en sådan…

Någonstans där ute så finns det allt -vi får bara en del av det, ibland får vissa mer men kanske av en orsak, vi måste hela tiden jobba och förstå annars så står vi där och undrar varför alla andra har det och inte en själv.

Ord...

Ord…

Är detta bara ord eller finns det en innerbörd trots att vi inte alltid gör det rätta, jag brukar säga det till andra men frågan är om det också gäller en själv? Jag hoppas det även om det är svårt.

Kommentera

