lånat en bok & läser sista raderna

Fick låna en bok av en vän, inte vilken bok som helst utan en samling kriminalfall!

Just nu bär jag med mig denna bok från plats till plats och jag kan inte riktigt släppa den. När jag är klar hamnar den åter på sin plats i Åmål och hos sin ägare. Många av de fall som tas upp har vi hört på tv och på radion, det har tagits upp i olika tillfälle och blivit sådana som människor kommer ihåg. Jag har läst de som varit i Sverige men och om Utöya i Norge, med finns också fall från Finland, Danmark och Island. I somras så skrev jag ett inlägg efter att ha lyssnat mycket på P3 dokumentär om att vissa, inte alla men vad jag tycker var många, är att de skyller sin brottsliga bana på sin barndom och uppväxt. https://tjejenplandet.wordpress.com/2013/06/24/ursakta-for-kriminella/  -Jag tycker fortfarande att det är något som är märkligt, bok är dock spännande så jag fortsätter de sista sidorna också.
kriminalhistoria2012

Kommentera

