om en månad,dagen före julafton

Då var det den 23 november och idag om en månad är alla barnen pirriga och nyfikna på tomten och vad julklapparna kommer att innehålla. Helst vill man klämma och ruska lite, hårda som mjuka paket. Om jag är nyfiken, lite kanske…

https://i2.wp.com/poseidon.goteborg.se/scaled/hyresg%C3%A4ster/julklapp.jpg

Själv tycker jag bäst om advent och tiden innan julafton, söndagarna med adventsfika, ljusstakar i fönster som ger ett behagligt sken, till lucia tar vi in julgranen och börjar lägga små paket under för att få upp spänningen. I år har jag inte pojkarna hos mig då de kommer att vara med sin pappa i Åre, kul för dem och tråkigt för mig. Idag har det varit en lugn dag med blandat innehåll, cykel,fika,grillat korv,pratat & varit med varandra, Herman har lekkompisar och det har skrattats och busats. Själv myser jag i köket, tända ljus som byts när de brunnit klart, det går helt klart åt ett och annat värmeljus och jag är glad att IKEA finns.

http://stinasinredningochstil.files.wordpress.com/2013/05/dsc_1162.jpg?w=392&h=261

Hoppas att du har haft en bra dag och att kvällen blir likaså. ♥

Kommentera

