snöig dag

Och så kom den där snö som jag så längtat efter och kanske t om tjatat om….
http://lillerud.files.wordpress.com/2012/12/snc3b6traktor.jpg

Haha, när jag gick upp halv sju imorse var jag allt lite trött då nattens blås väckt mig då & då. Tittade ut och fick lite panik men samtidigt började jag att skratta. Tänkte helt enkelt att detta kommer aldrig att gå, jag kommer ju inte ens från tomten…men kom på att jag har ju grannar som har en stora traktorer!!! Sagt och gjort, ringde in till dem och självklart kom de med traktorn och fick fram bilen och gjorde en väg åt mig, TACK Jätte TACk.

Vanligtvis så tar vägen till Falköping ca 20 min, idag tog det 45 minuter!!! Bilar i diken, snödrivor, yrande snöfall och stormen Sven som inte ville ge sig av. Kom 15 min sent och då ska i veta att jag ändå var ute en timme i förväg innan jag började denna morgon. Under dagen har snö klädda människor kommit och gått, en del glada en del mindre glada och arg på snö, försökte att få dem att se det fina med snö istället, det blir ljusare och fint. Fick mest ett -skratt & ett lilla gumma -tillbaka 😉

smalsnötrappa

Väl hemma vid 20.45 var det bara att ta snöskyffel kom inte ens fram till ytterdörren, snö har fallit hela dagen och det ha ju blåst och det har bildat snödrivor, återigen ett TACK till mina fina grannar som varit och kört av gården med traktorn. Orkade inte skotta allt utan gjorde mig bara en lite gång. På med en one piece, tv i sovummet och några pepparkakor och ett glas mjölk och finalen på Idol får avsluta min snöiga fredag. Hoppas att DU har det bra där du är.

https://i2.wp.com/cdn1.cdnme.se/cdn/7-1/2861414/images/2011/pepparkakorochmjolk_176461319.jpg

Kommentera

