julafton 10 dagar tidigare, igår…

Idag firar vi julafton, jag vet 10 dagar för tidigt men då pojkarna kommer att vara med sin pappa över jul och de åker till Åre nästa lördag så blir det på detta viset i år.

Vi hoppar julmaten ikväll men julfrukost har vi, tomtegröt, julskinka, tända ljus i massor och tomtar på servetterna till kvällen kommer förhoppningsvis tomten förbi eller så smyger han in och lämnar ett paket till oss var… Det som är en smula synd är att den fina snön vi fick i förra veckan är nu borta och den gröna gräsmattan lyser igenom och det är bara slask därute men inne är det varmt & mysigt. Då vi låtsas att det är julafton idag så vi har julmusiken på, vi dricker glögg, julmust äter pepparkakor, nötter, skumtomtar, choklad och så spelar vi spel, tittar på film -Sunes jul! Herman & jag älskar verkligen denna film och trots att vi kan nästa alla repliker utan till så tillhör den julen för oss.
https://i0.wp.com/sverigeonline.se/images/DVD_Sunes_Jul_5230.jpg

När det väl var dags att öppna de små paketen som låg där under granen var det nyfikna pojkar som vill slita upp paketen. Herman fick sin efterlängtade glassmaskin, en ny kub & en grym ficklampa – de där mjuka paketen var inte lika roliga men han blev nöjd över skjortan. Hugo var glad över sina julklappar också och jag blev jätte jätte glad över min. De hade köpt den plånbok/iPhone väska jag hade önskat mig. En från Michael Kors. Tack söta ni Det var en bra dag igår & mysigt.
herman tomte 2013Michael Kors

Kommentera

