som höst…

Mörkt ute och så duggregnar det, inte alls skönt och i detta gav jag mig ut och fick lite frisk luft. helt otroligt att det är den 18 december och det känns som oktober där ute.

https://tjejenplandet.files.wordpress.com/2013/12/3a1c0-november252832529.jpg

Härligare vore det allt om det kunde vara en hel massa snö ut som lyste upp och skapade den julstämning som sig bör vara så här i mitten av december. Granen står och lyser då fint i sitt hörn, de vita hyacinterna doftar gott och en & annan pepparkaka slinker ner i magen Spotify spelar lugna jullåtar och på bordet finns det tända ljus. Kan det bli bättre, kanske men för mig just nu räcker det gott.
Kvällen kommer att gå mig förbi snabbt då jag allt är en smula trött och skulle vilja gå och lägga mig tidigt typ nu men det är allt lite för tidigt. Får hålla mig till klockan 21 i alla fall om jag inte av misstag somnar i soffan.

julys

Kommentera

