det vankas grillad lammfilé

Snart så blir det lite gott att äta, sista kvällen ensam innan pojkarna kommer och då är det inte å här tyst eller går åt så lite mat som det gjort dessa dagar. Imorgon blir det skoj och skratt och en hel del glass, Herman ska använda sin julklapp så vi får efterrätt med stor risk för chokladglass!!!

Ikväll gör jag lite rostad timjanpotatis & grillar lite lammfilé, hemgjort vitlökssmör och en enkel sallad, tyvärr så hade jag inte Steffo´s Spritbibel som jag på twitter fick veta att där står den skitgodaste såsen. Men trevlig som han är den där Steffo så kommer det att lösa sig! Snart i mina ägor, en ny bok!
https://i1.wp.com/www.bokia.se/mediaarchive/12607832/steffos-spritbibel.jpgResten av kvällen kommer att gå mig förbi med hjälp av en stund framför tv:n för att sedan sova gott. Imorgon är det ledig dag och jag skall åka och hämta pojkarna, jippi!!! Lika mycket pensionärsvarning igår som idag, ikväll börjar -stjärnorna på slottet igår var det -på spåret

Ha en underbar kväll allihop.
https://i2.wp.com/www.turism.kristianstad.se/sites/kristianstad/files/styles/page-header/public/bildspel_stjarnor_2013.jpg

https://i0.wp.com/www.resume.se/Global/Bilder/Personer/O/Pa-sparet.jpg

Bilder lånade på nätet, TACK.

Kommentera

