konfirmation med Hugo

https://i1.wp.com/www.dreamcottage.nu/english1/contents/media/060410_SU06konfirmation.gifI helgen som nu varit var det dags för Hugo, på eget initiativ & eget val.

Genast kommer flaschback minnen blixtrande framför mig och jag känner att jag ler och jag tror att jag blir lite generad också. Mycket hände det året i 8:an och under konfirmationens tid. Många nya vänner med mycket gemenskap, läger hit & dit, och kanske lite lustigt men så var det min första kärlek som också blev min första olyckliga kärlek (var nog lite för kär) men som jag idag inte velat vara utan. JAg vet att Hugo har haft det super kul och de har varit ett bra gäng. Det roliga och härligt som grabbarna sa i söndags när vi satt och åt tårta i kyrkan tillsammans var att -vad ska vi nu göra på torsdagarna???

Några bilder tog jag allt under helgen och jag har beställt en del av dem då det var fler som ville ha. Några fina kan ni få se…
hugo korsbär IMG_2411 IMG_2453 IMG_2472 IMG_2502

 

Efter kyrkan samlas vi alla hemma hos pappa Pelle där vi grillade och hade en mysig eftermiddag tillsammans allihop. När ”festen” var över åkte vi hem till mamma och avslutade kvällen med en fin promenad över den fina nya Motalabron för att på söndagsmorgonen åter samlas i kyrkan och ha tårtkalas med de andra konfirmanderna. Herman hade inte tid då han hade fotbollsmatch i ösregn och som de tyvärr inte vann.

collage kvällmotala

Kommentera

