ödehuset

Jag har under sommaren läst en hel massa böcker, romaner, biografier, fakta, deckare ja faktiskt det mesta. Den sista jag nu läst, tycker jag är helt fantastisk, det är en bok som gör att man tänker till. På sin familj, vänner osv, vare sig man har en tro eller inte eller tror på någon som man inte kan förklara så är den här boken både läroaktig , sorglig så tårar har runnit på kinden och så rolig på sina ställen att jag suttit och skrattat högt så jag fått läsa om vissa meningar och då velat dela med mig genom att läsa högt för Björn så att han får skratta med mig.

Boken jag nu babblar om heter  – Ödehuset
Den är skriven av William Paul Young och har legat etta på N Y Times bestsellerlista. De stora bokförlagen refuserat boken – kristna förlag tyckte att boken var för kontroversiell och allmänna förlag fann den för religös. Dock har boken sålts i över fyra miljoner exemplar bara i USA och har samtidigt blivit ett hett samtalsämne. Rättigheterna för boken har sålts till 21 språk.

Mack är på väg till ödehuset-den plats där hans lilla dotter Missy hölls fången. Allt pekar på att hon blev mördad där. Mack har sörjt i fyra lång år, men den märkliga lappen med inbjudan att komma till ödehuset lämnar honom ingen ro.

Är det mördaren som bara vill visa sin makt? Eller är det, hur otroligt det än verkar, en inbjudan med gudomliga dimensioner??
Mot allt förnuft bestämmer sig Mack för att ta sig dit. Det som möter honom där förändrar hela hans sätt att se på världen.-

Jag rekommenderar  alla att läsa boken !


3 reaktioner på ”ödehuset

  1. Jag som inte gillar att läsa, tyckte faktiskt den lät riktigt bra… den ska jag läsa!!! 😀

    Du föressten, jag har startat en matblogg.. gå in och kika. Har inte så många recept än men det kommer. Koksidan.blogg.se

    Ha det bra malin! 😀

Lämna en kommentar