fina rader ur Sarah Dawn Finer nya skiva, undra om hon skrev dom till mig…

Jag ser det på din blick, ett annat sätt att gå
ett leende som stelnat, ska dölja det som inte går
du väljer andra ställen, där du inte gått förut
inga vänner där som frågar, hur mår du hur tog det slut
men ta det från en, du lärde väl man vänjer sig vid allt

Nu vet du hur det känns, det syns i dina ögon
Du behöver inte säga nåt, jag vet exakt vad du är med om
Nu vet du hur det känns, att vara den som förlorar
Hon/Han är redan någon annans, det var ingen rolig historia

Jag vill inte vara den andra kvinnan
Jag vill inte va nåt tidsfördriv
det kanske bara är en lek för dig
men det här är mitt liv…

jag är inte samma jag var
en del drömmar fi ck jag släppa
andra lever kvar
//
Har jag älskat för mycket
har jag spelat för stort
det fi nns alltid saker
man inte borde gjort

Lämna en kommentar