våga tro

Att våga tro på sanningen om mig själv…

sanningens tankar vs lögnens tankar.
När vi ibland tänker: Jag är ingenting, jag har ingenting att komma med, det är inte mening med att jag finns till – är det då vi börjar tro på lögnen? Vi kan inte hindra lögnerna från att flyga över våra huvuden, men vi kan kan hindra dem från att fastna i våra tankar. Vad tänker vi om oss själva? -är våra tankar sanna eller väljer vi att tro på lögnen?
Byt ut tankar mot sanning-Sanningen säger, Du är älskad, det finns en framtid & ett hopp för dig, dina vägar & dina planer är större och du kan göra så mycket mer än att tro på de dumma tankarna som innehåller lögner.

https://i0.wp.com/ewahelena.blogg.se/images/2011/krlekenser-med-sjlen_132687931.gif

söndagsmorgon börjar med

…att jag ska fixa med lillebrors födelsedag, vilken kommer att vara på måndag.
Blir i Motala på måndag då det är kvart samtal för Herman, och då är det ju toppen att kunna slå två flugor i en smäll.
Åker mot Motala idag efter lunch.

https://i0.wp.com/leiamia.blogg.se/images/2010/wabiosabi-sockarmacka_71758026.jpg

Denna morgon lyser solen så fint, fåglarna vaknade tidigt kan jag meddela hade jag fått skjuta dom genom fönster så hade jag gjort eller så kan de flytta hem till någon annan 😉 Bröddegen är på jäsning, temperaturen har hunnit upp i hela 9grader -vad är det för fel? Jaja, solen lyser i alla fall och om jag hittar en plats i lä så kanske lilla nästippen kan få lite färg!

God morgon ♥