minus grader & en ny bok

Vaknade idag till en kall morgon, -13 grader var ju inte igår så snön som vi fick igår ligger kvar och lyser upp fint. Efter frukost begav jag mig ut och gick, kallt och friskt så jag kan berätta att det var riktigt gott med kaffe när jag kom hem.

jagHar ju varit ledig idag så det har varit lite upp & ner, till lunch blev det pannkakor och sedan har resten av dagen gått till liten sväng med dammsugaren, plockat lite osv sådant där som egentligen ingen vill läsa då det bara är något som vi alla måste göra.

Men en sak som jag har gjort idag har en liten kul historia. Att jag läst ytterligare en bok är väl inte mycket att komma med men det är inte vilken bok som helst utan en bok som jag fick skickat till mig (självklart betalt för) strax efter jul. Boken kom från Steffo Törnqvist (allas vår NyhetsmorgonSteffo på TV4) Varför frågar ni er, jo det var så att jag en kväll skulle äta lammfile som jag grillade och till det hade jag klyftpotatis med timjan men kom inte på vad för sås jag ville ha. Under tiden jag lagade mat så var jag ute på Twitter och där var han (steffo) han skrev en tweet att han skulle ha gäster och de skulle äta lamm och till det den ”skitgodaste såsen”  nyfiken som jag blev så svarade jag och bad om recept….ny tweet klickade upp och han då skrev -kolla Spritbibeln
Men då det var omöjligt för mig då jag inte ägde den boken så skrev jag bara tillbaka -att jag skaffar den på måndag i bokhandeln. Men upp kom snabbt en ny tweet och nu har jag läst ignom boken och är både hungrig och nyfiken på en del dryck, inte alla men en del. Tack snälla Steffo 😉
steffo